Categories
مقالات بازارهای مالی

بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال اغلب از سال‌ها تجربه سرمایه‌گذاری در بازار ناشی می‌شود و بستگی به میزان تحمل ریسک شما دارد.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر فکر می‌کنید سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و معاملات آن یک راه سریع و آسان برای جذب ثروت است، تا حدودی درست حدس زده‌اید، چراکه شاید سریع باشد اما آسان نیست. بهترین استراتژی معاملاتی ارزهای دیجیتال اغلب از سال‌ها تجربه سرمایه‌گذاری در بازار ناشی می‌شود. در این مقاله، شما را با اثبات‌شده‌ترین استراتژی‌های معاملات ارزهای دیجیتال آشنا می‌کنیم. قبل از شروع، در اینجا چند مرحله واضح اما مهم وجود دارد که نباید نادیده گرفته شوند.

  • زمانی که تصمیم به معاملات ارز دیجیتال گرفتید. حتما با داشتن استراتژی شروع کنید.
  • همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید. به دارایی‌های خود تنوع دهید.
  • ریسک را مدیریت کنید. محدودیت‌هایی را برای میزان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال خاص تعیین کنید و فراموش نکنید که از دستورات حد ضرر استفاده کنید.
  • سرمایه گذاری بلند مدت را در نظر بگیرید. بازار کریپتو قرار نیست از بین برود. رها کردن پول خود در بازار کریپتو برای ماه‌ها در یک زمان می‌تواند بهترین پاداش‌ها را به شما ارائه دهد.

این برای اصول اولیه کافی است. اکنون بیایید بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال برای مبتدیان را بررسی کنیم.

بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال

بسته به میزان تحمل ریسک و اهداف نهایی معاملاتی، می‌توانید استراتژی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با سرمایه‌گذاری‌ها و اهداف تجاری شما مطابقت دارد. سودآوری با معاملات کریپتو مربوط به پیش بینی صحیح در مورد نوسانات قیمت در بازار است. برای این کار، مجموعه‌ای دقیق از قوانین و اصول تحت عنوان تحلیل تکنیکال می‌تواند کمک خوبی باشد. در ادامه به معرفی انواع استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال می‌پردازیم.

استراتژی معاملات روزانه ارز دیجیتال

استراتژی معاملاتی روزانه ارز دیجیتال شامل ورود و خروج از یک موقعیت در بازار در همان روز است. معاملات روزانه در بازار ارزهای دیجیتال سودآوری مناسبی دارد زیرا ارزهای دیجیتال دائما در نوسان هستند. برای موفقیت در این روش باید درک جامعی از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال داشته باشید.

البته اکثر معامله گران روزانه برای ایجاد ایده‌های معاملاتی مناسب صرفا بر تحلیل تکنیکال تکیه می‌کنند. آن‌ها از اقدامات قیمت، حجم، الگوهای نمودار و سایر شاخص‌ها برای تعیین فرصت‌های ورود و خروج برای تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین اخبار اساسی و سایر به‌روزرسانی‌های مربوط به توسعه دهندگان را که می‌توانند بر قیمت دارایی‌های دیجیتال تأثیر بگذارند، به ویژه در کوتاه مدت، زیر نظر دارند.

اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی روزانه ارزهای دیجیتال است که در آن معامله گران به دنبال سرمایه گذاری بر افزایش حجم معاملات هستند. آنها می‌توانند چند دقیقه پس از ورود از معاملات خارج شوند و در عین حال سود کمی نیز کسب کنند. در حالت ایده‌آل، هدف اسکالپر کسب سودهای کوچک است. آن‌ها بازار را به دنبال فرصت‌های کوچک می‌گردند. اسکالپرها برای کسب سود به سرمایه هنگفتی نیاز دارند زیرا معمولاً سود حاصل از این استراتژی بسیار ناچیز است.

استراتژی آربیتراژ ارز دیجیتال

آربیتراژ یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های موجود در بازار ارز دیجیتال است. در این روش کاربران ارز دیجیتال را از یک صرافی خرید و در صرافی دیگری به فروش می‌رسانند تا از اختلاف قیمت سود ببرند. به عنوان مثال قیمت تتر در صرافی «الف» هم اکنون ارزان‌تر از صرافی «ب»است. کاربر تتر را از صرافی «الف» خریداری و در صرافی «ب» به فروش می‌رساند. مانند اسکالپینگ، آربیتراژ تمایل به ایجاد سود کمی دارد. بنابراین، هرچه اندازه سفارش شما بزرگتر باشد، سود بیشتری می‌توانید داشته باشید.

استراتژی معاملات خودکار ارز دیجیتال

اگر بیشتر به سودهای روزانه پایدار و منظم از معاملات ارزهای دیجیتال علاقه دارید، ممکن است معاملات خودکار برای شما مناسب باشد. بسیاری از ربات‌های معامله‌گر ارزهای دیجیتال در بازار موجود هستند. این ربات‌ها قادر به تجزیه و تحلیل ۲۴ ساعته و جستجوی بهترین فرصت‌های معاملاتی هستند. همچنین امکان فعال کردن سفارشات معاملاتی هوشمند وجود دارد که باعث افزایش بیشتر کارایی آن می‌شود. در هنگام استفاده از این ربات‌ها حتما با سرمایه بسیار کم شروع کنید.

استراتژی نگهداری ارز دیجیتال

نگهداری ارز دیجیتال (HODL) توسط بسیاری از معامله گران استفاده می‌شود. با این استراتژی، هم خطرات و هم احتمالات بی پایان هستند. با این استراتژی می‌توانید همه چیز را از دست بدهید یا به سودهای کلان برسید. یکی از بهترین چیزهایی که در مورد HODL وجود دارد این است که با این استراتژی می‌توانید از نوسانات بازار و حرکات کوتاه مدت قیمت در معاملات کریپتو جان سالم به در ببرید.

جمع بندی

داشتن یک استراتژی خوب طراحی شده و اثبات شده هنگام معاملات ارز دیجیتال یک فاکتور بسیار مهم برای کسب سود در بازار کریپتو است. اگر بیشتر به سودهای روزانه پایدار و منظم از معاملات ارزهای دیجیتال علاقه دارید، ممکن است معاملات خودکار برای شما مناسب باشد. اگر صبور هستید و زمان بیشتری در اختیار دارید نگهداری ارز دیجیتال معتبر البته با شناخت دانش فاندامنتال می‌تواند گزینه خوبی باشد.

اگر به سودهای تضمینی و اندک علاقه‌مندید، آربیتراژ با شناخت تمام زوایای پنهان آن از جمله محدودیت‌های انتقال برای شما مناسب است. اگر نیز حوصله بالا و اعصاب آرامی دارید و تحلیلگر تکنیکال خوبی هستید معاملات روزانه برای شما مناسب خواهد بود. امیدواریم مطلب “بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال برای مبتدیان” مورد توجه شما قرار گرفته باشد. لطفا نظرات خود را در مورد موضوعات مطرح شده از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

سوالات پرتکرار زیادی در مورد بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال وجود دارد که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. اگر سوال شما در بین موارد زیر نبود، در بخش کامنت پرسش خود را مطرح کنید تا با کمک دیگر کاربران بتوانید پاسخ آن‌را بیابید.

بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال برای مبتدیان کدام است؟

در حالی که همه این استراتژی‌ها خوب هستند، آنها مزایا و معایب خود را دارند. برای بهترین نتیجه، بهتر است پس از کسب تجربه کافی از همه این استراتژی‌ها استفاده کنید. تنوع گامی بسیار مهم برای موفقیت در هر بازاری است و تجارت کریپتو نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما می‌توانید با توجه به ترجیحات شخصی خود به هر استراتژی بودجه اختصاص دهید.

راهنمای عمومی

در صورتی که می‌خواهید در مورد مفاهیم پایه و آموزش‌های کاربردی رمزارزها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همیشه می‌توانید از راهنماهای ما در منو و دیگر بخش‌های سایت که حاوی منابع عالی است، استفاده کنید.

ما همچنین منابع غنی از مواردی داریم که به جزئیات بیشتر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، تتر و سایر موارد می‌پردازد. خواندن منابع مفید به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال و همچنین بهترین استراتژی‌ها در برخورد با انواع مختلف شرایط بازار آشنا شوید.

سلب مسئولیت

تمام اطلاعات موجود در وب سایت بیتشال با حسن نیت و فقط برای اطلاعات عمومی منتشر شده است. هرگونه اقدامی که خواننده بر اساس اطلاعات موجود در این وبسایت انجام دهد، بر عهده خود اوست.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها