Categories
تحلیل
زمان مطالعه: 8 دقیقه

در زمان نگارش این تحلیل، قیمت بیت کوین 51742 دلار است.

نمای بازار

اگر بیت کوین نتواند حمایت 52000 دلاری خود را نگه‌دارد، می‌تواند شکست قابل توجهی را ببیند که به احتمال زیاد خریداران بیشتری را به سمت آلتکوین‌های منتخب می‌کشاند.

اکنون ارزش بازار بیت کوین (BTC) به مرز 1 تریلیون دلار رسیده است و قیمت چندین آلت کوین از جمله سولانا نیز در روزهای گذشته به شدت افزایش یافته است. این موضوع باعث شده است که شاخص ترس و طمع کریپتو بسیار بالا رود، جایی که دامنه بین 79 تا 100 متغیر است. به طور کلی، وقتی شاخص به 95 برسد، صف‌ها ساخته می‌شوند، که نشان دهنده فضای بیشتری برای حرکت است.

PlanB، خالق مدل جریان بیت کوین، معتقد است که BTC در نظر دارد تا کریسمس امسال به 100،000 دلار برسد. در نهایت، او معتقد است که قیمت بیت کوین تا قبل از پایان چرخه کنونی در 2024 بسیار بالاتر از 100،000 دلار خواهد بود.

امروز یک نقطه عطف مهم برای بیت کوین محسوب می شود زیرا السالوادور اولین کشور مستقل در جهان است که بیت کوین را به عنوان وجه قانونی راه اندازی کرده است.

آیا بیت کوین و آلت کوین ها می‌توانند شتاب خود را افزایش داده و روند صعودی خود را از سر بگیرند یا خرس‌ها دوباره قیمت را به زیر سطوح اصلی حمایت‌ها می رسانند؟ بیایید نمودارهای 10 ارز  دیجیتال برتر را بررسی کنیم تا بیشتر بدانیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

حرکت محدوده بیت کوین بین 46،200 دلار تا 50،500 دلار در 5 سپتامبر صعودی شد. گاوها قیمت را بالای 50500 دلار تا 51000 دلار تحت فشار قرار دادند و این نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت را به زیر 50500 دلار برسانند و گاوهای تهاجمی را به دام بیاندازند. اگر این کار را انجام دهند، جفت ارز BTC/USDT می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (48،476 دلار) برسد.

این سطح مهمی است که باید مراقب آن باشید زیرا قیمت در چند روز گذشته بارها از آن عقب نشینی کرده است. اگر قیمت مجدداً از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان می‌دهد که این احساس مثبت است. گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا روند صعودی را از سر بگیرند.

اولین سطح هدف صعودی 55000 دلار و سپس 60000 دلار است. اگر قیمت خرس ها در زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، این دیدگاه مثبت باطل می شود. چنین اقدامی می‌تواند سود معامله گران کوتاه مدت را جلب کند و قیمت را به میانگین متحرک ساده 50 روزه (43719 دلار) برساند.

تحلیل تکنیکال اتریوم

اتر ETH در 3 سپتامبر به بالای 4000 دلار رسید، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که خرس ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند. با این حال، یک نشانه مثبت این است که خریداران زمین زیادی را واگذار نکرده اند.
این نشان دهنده آن است که گاوها برای رزور سود عجله ای ندارند زیرا پیش بینی می‌کنند که روند صعودی ادامه یابد. اگرچه میانگین‌های متحرک صعودی نشان دهنده مزیت خریداران است، اما واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که حرکت صعودی ممکن است ضعیف شود.

تحلیل تکنیکال اتریوم

اگر قیمت خرس‌ها به زیر 3700 دلار برسد ، جفت ارز ETH/USDT می‌تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3،493 دلار) کاهش یابد. بازگشت قوی این حمایت نشان می‌دهد که تجمع گاوها در صعود همچنان ادامه دارد. سپس خریداران سعی می‌کنند قیمت را به بالاترین سطح خود در 4.372.72 دلار برسانند. متناوبا، شکستگی زیر 3،377.89 دلار ممکن است نشان دهنده تغییر احتمالی در روند باشد.

تحلیل تکنیکال کاردانو

خرس ها چندین تلاش گاوها را برای فشار دادن کاردانو (ADA) به بالای مقاومت 2.79 تا 3.10 دلار خنثی کردند. واگرایی منفی در RSI همچنین نشان می‌دهد که حرکت صعودی در حال کند شدن است.

تحلیل تکنیکال کاردانو

جفت ارز ADA/USDT ممکن است به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2.65 دلار) کاهش یابد، که احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل می‌کند. اگر قیمت از این سطح پایین بیاید، گاوها دوباره سعی می‌کنند این جفت را در بالای منطقه سربار حرکت دهند. در صورت موفقیت، این جفت ارز می‌توانند سفر خود را به سمت 3.50 دلار آغاز کنند.

از سوی دیگر، اگر قیمت به میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، ممکن است این جفت ارز تا 2.47 دلار کاهش یابد. بازگشت از این سطح می‌تواند محدوده جفت را بین 2.47 دلار و 3.10 دلار برای چند روز حفظ کند. شکست زیر 2.47 دلار نشان دهنده تغییر احتمالی در روند است.

تحلیل تکنیکال بایننس کوین

گاوها در تلاش هستند تا بایننس کوین (BNB) را به بالای مقاومت بالای 518.90 دلار برسانند، اما نشانه مثبت این است که اجازه نداده اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (467 دلار) برسد. این نشان دهنده تجمع در سطوح پایین‌تر است.

اگر قیمت دوباره از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خارج شود، خریداران سعی می کنند جفت BNB/USDT را به بالای 518.90 دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می‌تواند روند صعودی خود را از سر گرفته و به قیمت بعدی 600 دلار برسد.

تحلیل تکنیکال بایننس کوین

برعکس، شکستن میانگین متحرک نمایی 20 روزه می‌تواند قیمت را به 433 دلار کاهش دهد. اگر گاوها از این سطح دفاع کنند، این جفت ارز می‌تواند برای چند روز دیگر بین 433 تا 518.90 دلار محدوده بماند. شکست و بستن زیر 433 دلار ممکن است نشان دهد که گاوها قدرت خود را از دست می‌دهند.

تحلیل تکنیکال ریپل

خرس‌ها سعی کردند ریپل را در 4 سپتامبر به مثلث بکشانند، اما گاوها دیپ را خریدند (کف را جمع کردند). خریداران قیمت امروز را بالای مقاومت سربار در 1.35 دلار قرار داده اند که نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است..

تحلیل تکنیکال ریپل

اگر قیمت گاوها بالاتر از 1.35 دلار باشد، جفت ارز XRP/USDT می‌تواند به 1.66 دلار برسد. میانگین های متحرک بالا و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعودی است.

برعکس ، اگر گاوها نتوانند قیمت بالای 1.35 دلار را حفظ کنند، خرس ها می‌توانند قیمت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.19 دلار) بازگردانند. این امر امکان تجمیع این جفت ارز را بین 1.05 تا 1.35 دلار برای چند روز دیگر افزایش می‌دهد. شکست و بستن زیر 1.05 دلار نشان می دهد که خرس ها دوباره در بازی هستند.

تحلیل تکنیکال سولانا

سولانا (SOL) در یک روند صعودی قوی قرار دارد. اگرچه خرس ها در 4 سپتامبر سعی کردند روند صعودی را در سطح روانی 150 دلار متوقف کنند، اما نتوانستند قیمت را به زیر 135.73 دلار برسانند. تصحیح سطحی نشان می‌دهد که معامله گران برای رزرو سود عجله‌ای نداشتند.

تحلیل تکنیکال سولانا

خرید پرخاشگرانه گاوها قیمت امروز را به بالای 150.60 دلار رسانده و از سرگیری روند صعودی خبر می‌دهد. جفت ارز SOL/USDT اکنون می‌تواند به هدف بعدی در 179.45 دلار برسد.

اگرچه این جفت ارز در یک حرکت قوی قرار دارد، اما تجمع عمودی به ندرت پایدار است. آنها معمولاً با عقب‌نشینی شدید همراه می‌شوند، زیرا معامله‌گران هنگام متوقف شدن تجمع به سمت خروج می‌روند. خرس‌ها باید قیمت خود را به زیر 134.74 دلار برسانند تا سیگنال آغاز احتمالی اصلاح عمیق تر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (105 دلار) باشد.

تحلیل تکنیکال دوج کوین

اگرچه دوج کوین (DOGE) در سه روز گذشته از سقوط بیشتر برخوردار بوده است، اما گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به 0.35 دلار به سمت هدف مورد نظر هدایت کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان در راهپیمایی‌ها به فروش می‌رسند.

جفت ارز DOGE/USDT می‌تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.29 دلار) کاهش یابد. اگر قیمت از این حمایت خارج شود، گاوها دوباره سعی می‌کنند قیمت را به بالای 0.35 دلار برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است این جفت ارز تا 0.45 دلار افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال دوج کوین

برعکس، اگر قیمت خرس‌ها به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، ممکن است این جفت ارز به SMA 50 روزه (0.25 دلار) کاهش یابد. افزایش ناچیز میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI درست بالای نقطه میانی، مزیت کوچکی را برای گاوها نشان می‌دهد.

اگر SMA 50 روزه ترک بخورد، این مزیت به نفع خرس‌ها می‌شود. این می‌تواند درها را برای افت به 0.21 دلار باز کند.

تحلیل تکنیکال پولکادات

پولکادات (DOT) از زمان شکستن 28.60 دلار به تدریج در حال افزایش است، اما سرعت کند صعود نشان‌دهنده عدم اعتقاد در میان گاوها است. RSI همچنین واگرایی منفی ایجاد کرده است که نشان می‌دهد حرکت صعودی ممکن است در حال ضعیف شدن باشد.

تحلیل تکنیکال پولکادات

جفت ارز DOT/USDT می‌تواند به سطح شکست 28.60 دلار برسد. اگر قیمت با قدرت از این سطح خارج شود، تجمع گاوها در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد. سپس خریداران سعی می‌کنند روند صعودی را به سمت اولین هدف در 41.40 دلار از سر بگیرند.

احتمال دیگر این است که قیمت 28.60 دلار کاهش یابد اما زیر 35 دلار باقی بماند. این ممکن است منجر به چند روز اقدام محدوده بین این دو سطح شود. شکست و بستن زیر 28.60 دلار نشان می‌دهد که شکست فعلی یک دام گاو بود. این ممکن است قیمت را به SMA 50 روزه (22 دلار) کاهش دهد.

تحلیل تکنیکال یونی سواپ

یونی سواپ (UNI) در 3 سپتامبر از مقاومت سربار در 31.41 دلار عقب ماند، اما نشانه مثبت این است که گاوها اجازه نداده اند که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (28 دلار) برسد.

تحلیل تکنیکال یونی سواپ

میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است، که نشان‌دهنده یک مزیت جزئی برای گاوها است. با این حال، واگرایی منفی در RSI نشان می‌دهد که حرکت صعودی ممکن است کند شود. الگوی شمعدانی دوجی امروز نشان‌دهنده بلاتکلیفی گاوها و خرس‌ها است.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه پایین بیاید ، جفت ارز UNI/USDT می‌تواند به 25 دلار کاهش یابد. اگر این حمایت ادامه یابد، این جفت ارز ممکن است اقامت خود را بین 25 تا 31.41 دلار برای چند روز دیگر تمدید کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد و به بالای 31.41 دلار برسد، ممکن است این جفت ارز به 37.52 دلار و سپس به 42.25 دلار برسد.

تحلیل تکنیکال چین لینک

خرس‌ها سعی کردند چین لینک (LINK) را در 4 سپتامبر به زیر سطح شکست 30 دلار برسانند، اما گاوها برنامه‌های دیگری داشتند. آنها به شدت این افت را خریداری کردند و قیمت امروز را به بالای 35.33 دلار رساندند.

تحلیل تکنیکال چین لینک

اگر گاوها قیمت بالای 35.33 دلار را حفظ کنند، جفت ارز LINK/USDT می‌تواند روند صعودی خود را از سر گیرد و به 36 دلار و سپس به 43.50 دلار برسد. میانگین متحرک بالا و RSI در منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها تحت کنترل هستند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از 35.33 دلار بالاتر نرود، خرس‌ها ممکن است قیمت را به 30 دلار برسانند. اگر این سطح حفظ شود، ممکن است جفت برای چند روز محدوده محدوده باقی بماند. شکست و بستن زیر میانگین متحرک نمایی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (28 دلار) نشان می‌دهد که گاوها قدرت خود را از دست می‌دهند.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً نظر نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات بیتشال نیست. هر سرمایه‌گذاری و معامله با ریسک همراه است. هنگام تصمیم‌گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

وظیفه ما در وبلاگ بیتشال افزایش آگاهی کاربران از بازار ارزهای دیجیتال است، به این امید که فعالان و علاقه‌مندان این حوزه بتوانند بهترین عملکرد را در این بازار داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها